End of Cambodja! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Linda Berg - WaarBenJij.nu End of Cambodja! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Linda Berg - WaarBenJij.nu

End of Cambodja!

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Februari 2017 | Cambodja, Preah Seihanouk

Bonjour! Daar ben ik weer!

Woensdag 8 februari ben ik met de bus naar Sihanoukville gegaan. Dit was de kortste rit sinds tijden, namelijk 2 uur, haha! Met de buschauffeur konden we regelen, dat hij ons afzette bij de consulaat van Vietnam. Hier konden wij op de valreep (hij ging om 11:30 uur sluiten) onze Vietnamese VISA regelen. Dit ging super makkelijk. Enkel een papiertje invullen, 40 dollar betalen en zelfs al de volgende dag ophalen! Yeah, dat wil ik horen! Daarna in alle hitte drie kilometer naar ons hostel gelopen. Bezweet en al heb ik met Deborah (Belgische/Braziliaanse) ingecheckt. Ik ben vervolgens langs velen toeristenoffices gegaan om te vragen hoeveel de bootticket naar Koh Rong Samloem (eiland van Cambodja) kost. Hierna heb ik op het strand gelegen om daarna samen naar Otres Beach te lopen, ook wel een 5 kilometer lange strandwandeling. Daar aangekomen een tijdje gelegen om vervolgens terug te keren, een douche te nemen bij het hostel en avond te eten met een Franse jongen die we al een aantal keren zijn tegengekomen van Laos naar Cambodja.
We smakten allemaal naar meer, waardoor we oreo mango ijs hebben gegeten die werd klaar gemaakt op een ijsplaat en daarna werd opgerold. Njam! Hierna kwamen we plotseling uit bij een rotonde waar de politie zorgden voor leedvermaak. Zij hielden namelijk scooters tegen die geen helmen droegen. De boetes waren 1 dollar voor geen helm en 1 dollar voor geen rijbewijs. Sommige scooterrijders wilde niet betalen, dus die gingen er keihard vandoor, haha. Te hard gelachen! Hier dan ook ongeveer een uur gekeken :-p

Donderdagochtend zijn we na een ontbijt bij een internetcafé gaan zitten. Helaas was de snelheid weer om te huilen, dus na een half uur gaf ik het op. Hierna zijn we onze VISA bij het consulaat gaan ophalen om daarna weer terug te lopen naar het hostel. Hier hebben we onze laatste WiFi gepakt om de dagen erna zonder te kunnen overleven. Haha grapje, heerlijk toch? Naar eilanden gaan zonder internet! :-)
Rond 14:00 uur zou de boot vertrekken, alleen dat werd natuurlijk weer rond half 3. Ook was het geen rit van een half uur wat op de ticket stond vermeld :-p Eenmaal op M'pai bay aangekomen, had Deborah er geen goed gevoel over. Ik had daar niet zo'n last van. Na een zoektocht naar een hostel, vonden we er een en zijn we ergens een hapje gaan eten. Hier zittend, kwamen we de Nederlandse jongens weer tegen waar we enkele dagen eerder mee opgetrokken hadden. Wij zagen dit niet aankomen, maar hartstikke leuk dus! De rest van de avond bestond dan ook uit bier drinken en kletsen met hen en nog een aantal andere Nederlanders!

Vrijdag 10 februari werd goed begonnen met een enorme baguette met kip. Hierna besloten we om een track te lopen van ongeveer 1,5 uur. Het eerste stuk was met rugzak en al door het water om vervolgens door de jungle te lopen. Uiteindelijk kwamen we aan op een super mooi strand, waar we de uren erna niet weg te krijgen waren. Echt super mooi en weinig mensen te bekennen! Om half 4 moesten we er toch echt aan geloven om terug te lopen. Dit ging stukken sneller, omdat het inmiddels eb was geworden en we dus over het strand konden lopen ipv door het water. Bij terugkomst moest er natuurlijk weer een biertje in, hebben we daarna gedoucht om aan te kunnen schuiven bij een bbq buffet vol met verse vis, knoflookbrood, salades, gefritureerde hapjes en noem maar op! Natuurlijk hier helemaal knokkie vol gegeten! Daarna weer naar dezelfde bar gegaan om weer een gezellige, chille avond te hebben!

Zaterdag zocht ik na mijn ontbijt naar WiFi om contact te leggen met het Deense meisje waarmee ik in Nieuw- Zeeland en Noord- Thailand gereisd heb. Zij kwam namelijk die dag of die dag erna naar de eilanden. Super leuk! Het was niet makkelijk, maar uiteindelijk was het gelukt om aan te geven waar ze heen moest komen, als zij mij wilde zien :-p Hierna een boot geregeld voor die middag en daarvoor nog even genoten van het strand die dichtbij onze hostel lag. Vervolgens spullen gepakt en gewacht op dat de boot vertrok. Natuurlijk niet op tijd, maar dit keer was het ook nog spannend, want wat waren er enorme golven! :-o Niet normaal! Eenmaal op weg, werd het gelukkig wat minder, maar toch voelde ik me niet heel lekker, haha. En het leuke is, als je uiteindelijk aankomt, dat je te horen krijgt dat alles op het hele stuk van het eiland (namelijk op Sunset Beach) vol zit. Deborah en ik hebben er dus maar voor gekozen om een rugzak te vullen voor de aankomende nacht en zijn hiermee voor een half uur door de jungle naar Saracen Bay (ander deel van het eiland) gelopen. Tijdens het zoeken naar een overnachtingsplek, zag ik ineens de Deense, Cecile voorbij komen. Een geluk bij een ongeluk! :-) Na een tent te hebben gevonden, hebben we wat gegeten en ondertussen lekker kunnen bijkletsen met Cecile. Wat een toffe meid is zij nogmaals, zeg! Ik ben blij dat ik haar nog een keer zie in Denemarken voordat ik naar huis ga.
Na hier een tijdje te hebben gezeten, zijn we gaan slapen... Of ja, dat was de bedoeling: want wat een sauna in die k*t tent zeg, haha.

Zondag hebben we met z'n drieën genoten van een ontbijtbuffet vol met pannenkoeken en eieren. Njam! Daarna ons weg vervolgd naar Lazy Beach, waar we een tijdje zijn gaan liggen. Hierna moesten we circa 20 minuten teruglopen en daarna nog ongeveer 30 minuten om weer aan te komen bij Sunset Beach. De dag ervoor hadden we allebei een boeking gedaan, zodat we niet met hetzelfde probleem kwamen te zitten. Helaas had Cecile dit probleem wel, want het was volgeboekt. Heel raar, want we hadden nog iemand laten bellen, maarja... Helaas betekende dit voor haar, dat ze weer terug moest. Al heeft ze ongeveer nog een uurtje met mij gedobberd in de zee! :-) Vervolgens lekker tot na de sunset op het strand gezeten om vervolgens te douchen. Bij het pakken van de spullen, kwam Deborah erachter dat al haar geld was gestolen! Dit wanneer haar tas op slot zat met een slotje en die gek genoeg niet kapot was?! Ook alleen haar geld was weg! Verschrikkelijk voor haar! :-( Haar plan was om langer dan mij te blijven, maar dit extra nachtje heeft zij daarna gelijk gecanceld. Die avond heb ik haar even gelaten en ben ik met haar ex- collega van Brazilië en een Duitser gaan zitten. Allebei waren ze flink stoned van de wiet. Hierdoor heb ik een te grappige avond gehad, haha.

Op maandag 13 februari heb ik nog genoten van een halve dag op het strand liggen, lezen en snorkelen. Heerlijk! Vervolgens ben ik om half 3 richting de pier gelopen om op de boot te wachten. Helaas kwam de boot pas om 5 uur... Blijkbaar iets kapot gegaan onderweg :-( We dachten dat we iets extra's moesten betalen, maar ik denk dat ze door de haast dit zijn vergeten, hihi! Bij aankomst op het land, zijn we als een gek gaan zoeken naar een nachtbus ticket voor die avond. Helaas zonder resultaat, alles was al volgeboekt. Hierdoor moesten we zoeken naar een hostel. Eenmaal gevonden, hebben we wat gegeten om vervolgens lekker vroeg het bedje in te stappen.

Dinsdag 14 februari bestond vanaf het ontbijt uit dingen uitzoeken voor Vietnam. Dat was dan ook een voordeel van dat er geen nachtbus beschikbaar was. Altijd denken aan het positieve hè :-p Mijn ogen gingen er alleen op een gegeven moment zelfs scheel van staan. Een geluk bij een ongeluk kwamen we erachter dat we moesten uitchecken, dus was er tijd voor een break. Al duurde dat niet lang, want ik ben vrijwel meteen aan mijn blog gaan zitten. Hierna gedoucht en weer verder gegaan met regelen bij een tentje onder genot van een pizza en biertje. Nog even wachten en dan gaan we met de nachtbus naar Ho Chi Minh City (stad in Vietnam). Ik heb er ontzettend veel zin in! Op naar weer een nieuw avontuur! :-) Hierover weer meer in mijn volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 12716

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: