Thai ai ai ai- land! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Berg - WaarBenJij.nu Thai ai ai ai- land! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Thai ai ai ai- land!

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Hee lieve lezers,

Daar ben ik weer! Dit keer vanuit Azië. Om precies te zijn vanuit Pai in Noord- Thailand.

In mijn laatste blog vertelde ik over de ontzettend lange vliegdag op vrijdag 6 januari. Het had uiteindelijk van deur tot deur meer dan 24 uur geduurd... Maar eenmaal op het vliegveld in Singapore aangekomen, werd ik door een boy die ik ontmoet had in Java opgehaald. Ja ja, ik heb de gok gewaagd om te couchsurfen (gratis bij iemand overnachten), haha. Ik had er een goed gevoel bij, omdat hij veel gasten bij hem laat overnachten, waaronder veel Nederlanders. En mijn gevoel was goed, want ik leef nog steeds haha! Weet je dat hij zelfs Nederlands kan spreken? Hij heeft dit geleerd van de serie Dunja en Desie. Super knap! Al praatten we 75% van de tijd Engels, haha. Samen hebben we van het vliegveld naar zijn huis een taxi gepakt. Dertig minuten later stonden we voor zijn appartement. Hier nog wat gekletst en toen mijn eigen bed ingekropen. Wat was het hier ontzettend heet vergeleken met Nieuw- Zeeland, pfoe haha! :-p

Zaterdag 7 januari hebben we uitgeslapen om daarna de trein te pakken naar het centrum. Hier heerlijk naast een mooie moskee, Aziatisch gegeten om vervolgens naar Chinatown te gaan! Het was hier prachtig om een tijdje rond te lopen! Doordat Irwan (zo heet hij) een kaartje voor de Chinatown Heritage Centre op straat won door een bal hoog te houden, mochten we daar gratis in. Dit was een beetje saai, maar wel erg gelachen! Irwan moest op een gegeven moment met zijn bandje repeteren, dus ben ik in mijn eentje naar de opening van het Chinese nieuwjaar wezen kijken. Erg gaaf met al die leeuwenpakken, dansende kindjes, het zien van de president et cetera.
Vervolgens de trein terug gepakt naar zijn appartement om natuurlijk op het eind te verdwalen, haha. Eenmaal aangekomen, wat samen buiten gegeten en daarna ons klaar gemaakt om te gaan stappen. Dit vond plaats in het hoogste gebouw met een waanzinnig gaaf uitzicht! Hier een erg leuke avond gehad!

Zondag 8 januari heb ik weer uitgeslapen (lees: had een beetje last van een jetlag vanuit NZ) en ben toen in mijn eentje bij een Indiaans tentje gaan eten (Irwan moest namelijk tot 18:30 werken). Hier werd ik door een local aangesproken, waar ik een tijdje mee heb zitten kletsen. Erg lief betaalde deze man mijn ontbijt! Hierna mijn weg vervolgd naar een wijk met een aantal mega winkelcentra. Hier wat rondgelopen met een andere local, maar die heb ik bij een kapper, waar ik heen ben gegaan, van me afgeschud, omdat dit niet helemaal goed voelde :-o Na mijn dode punten te hebben geknipt, heb ik de trein gepakt richting Irwans werk. Hier even gewacht en vervolgens samen met hem ergens weer heerlijk gegeten! Vervolgens rondgelopen bij de Marina Bay en Garden by the bay en hier de lichtshows gezien. Pfoe, wat gaaf was dat! Op de terugweg naar huis, nog Irwan op een biertje bij Clark Quay (ook een plek wat super mooi is in het donker) getrakteerd en eenmaal in het appartement, ingepakt en opgefrist om daarna lekker te slapen.

Maandag 9 januari was het in de ochtend weer tijd om Irwan te bedanken. Dit gedaan en vervolgens de trein naar het vliegveld genomen. Hier kreeg ik bij de balie te horen, dat ik een vliegticket uít Thailand moest hebben. Een boot of busticket was niet genoeg... Ik heb daarom in een half uur tijd een vlucht naar Kopenhagen geboekt. Dit vanwege dat ik sowieso hier een stopover heb, als ik vanuit Bangkok naar Amsterdam vlieg. En als ik er toch langskom, waarom dan niet weer een citytrip, zoals Singapore? Dat dacht ik, haha :-) En een win win is dat ik het Deense meisje waar ik een week meereisde in NZ en in Bangkok weer zou zien, daar woont en haar dus ga opzoeken! :-)
Eenmaal ingecheckt, ben ik na een korte tijd het vliegtuig ingegaan. Deze vlucht duurde maar 2,5 uur en het vloog ook snel voorbij :-p. In Bangkok heb ik gelijk geprobeerd een treinticket naar Chang Mai te regelen. Dit was helaas al volgeboekt, dus toen ben ik met de bus en trein naar het hostel gegaan. Hier aangekomen, kon ik luisteren naar een introductie over Zuid Oost Azië. Vervolgens wat streetfood (voor 2 euro :-o) gegeten en even later naar wat geregel, mijn bed ingestapt!

En toen ik de volgende ochtend wakker werd, was ik jarig! Ja ja, 23 jaartjes alweer! In deze nacht was Cecilie (het Deense meisje) ook in Bangkok aangekomen. Ik heb haar geappt dat ik een douche zou nemen en beneden op haar zou wachten om samen te ontbijten. Al vrij snel was ze ook wakker en hebben we heerlijk ontbeten bij het hostel zelf (vers fruit, yoghurt, broodjes met ei et cetera). Njam njam! Vervolgens wat snacks en water ingekocht en met mijn ouders geskypt! Hihi leuk! :-)
Daarna met een boot naar een gebied gegaan met velen tempels. Om precies te zijn de Grand Palace, Wat Pho en Wat Phra Kaew. Super mooi! Omdat het zo bewolkt was, was het erg benauwd weer, dus het zweet liep overal haha. Daarom bij terugkomst nog een douche genomen en onze weg vervolgd naar Chinatown. Dit viel wat tegen vergeleken met Singapore, dus zijn we weer teruggelopen om wat te eten. Hier moesten we om bier te kunnen drinken, in de supermarkt ernaast onze bier kopen. Haha, dus je eigen drinken meenemen naar een "restaurant". Vervolgens doorgegaan naar de Lebua skybar (ook wel bekend van de film Hangover) om te genieten van een prachtig uitzicht!!! Hierna een taxi gepakt om te gaan stappen in de bekende backpackersstraat, genaamd Khao San Road. Een tijdje in een café gezeten met wat gasten om vervolgens met iedereen op straat los te gaan. Super vet! Hier dan ook een meer dan geweldige avond gehad!

Woensdag 11 januari moesten we alleen de hele dag bijkomen van de kater... Volgensmij nog nooit zo erge kater gehad :-( Eigen schuld, dikke bult! Het was zo erg dat ik als ontbijt bij de mcdonalds heb gegeten, haha. Normaal vertik ik het namelijk om daar te eten. Verder dus gelegen en gezeten om rond 18:00 te vertrekken met de bus, trein en een stukje achterop op een scooter om uit te komen bij de nachtbus. Deze vertrok om 20:00 uur, waar ik de nacht heb doorgebracht. Opzich een redelijke nachtrust hier gehad: kon slechter :-p

Rond 7:00 uur op donderdag kwam ik in het hostel in Chang Mai aan. Hier weer Cecilie ontmoet (zij vloog namelijk). Samen gewacht totdat we opgehaald werden. Vandaag stond namelijk ziplinen op het programma. Ook wel: klimbos genoemd (lees: swingen tussen de bomen)?! Hiervoor moesten we nog 1,5 uur rijden om vervolgens 2,5 uur te ziplinen en daarna een heerlijke lunch te krijgen en weer voor 1,5 uur terug te rijden. Super gaaf om te doen in een erg mooie omgeving! Bij het hostel, vrij direct weer doorgegaan naar een tempel in de stad en daarna naar een mega nachtmarkt gegaan! Er kwam geen einde aan :-p Hier moest ik mezelf ontzettend inhouden, omdat ik nog niet met alle souviniers wil sjouwen. Hier dus alleen een SD kaartje en oorbellen gekocht! Vervolgens terug gelopen en onze bed ingedoken.

De volgende ochtend (vrijdag) ging om half 7 de wekker, omdat we om 8:00 uur bij de scooterverhuurbedrijf wilde zijn. Hiervoor moesten we een taxi nemen. Eenmaal na alle papierwerk, was het zover om te crossen! Heel fijn dat dit bedrijf mijn backpack gratis voor mij brachten, zodat ik hem niet mee hoefde te sjouwen op de scooter. In het begin was het nog wat gevaarlijk met al de auto's, bussen en scooters, maar op een gegeven moment werd het gelukkig wat rustiger en trouwens ook zonniger en mooier! Jeetje, wat was het prachtig!!! Na ongeveer 6 uurtjes kwamen we in het hostel aan. Hier zijn we na een korte stop, na een waterval weer vertrokken. Het was de bedoeling om van de waterval af te glijden, maar helaas was hier te weinig water voor. Dan maar weer door en gereden op een off beaten track Road. Een goede beslissing, want het was prachtig langs al die groene velden en bergen! Eenmaal na een lange rit, kwamen we terug in de city en hebben we de scooter ingeleverd en zijn we naar het hostel gelopen. Hier een Engels meisje ontmoet en zijn we samen daarmee naar de nachtmarkt gegaan. Hier heerlijk gegeten voor zelfs 1 euro en met een biertje in de hand over de markt gelopen :-) Good life!

Zaterdag 14 januari was eindelijk een dag om uit te slapen! Dit dan ook tot 9 uur gedaan. Meer kon ik er niet van maken, haha. Samen met zijn drieën plakrijst in kokosmelk met mango gegeten plus een ananassmoothie. Heerlijk! Vervolgens vrijwel de hele middag bij ons hostel bij het zwembad in de zon gelegen. Daar was ik aan toe, even helemaal niks! Al kwamen er deze middag wat vervelende gevoelens opzetten: mijn eerste dipje van de trip. Ik moest namelijk om 16:00 uur afscheid nemen van Cecilie, waar ik inmiddels in totaal twee weken meereisde. Wat waren we close geworden en hebben we het samen zó leuk gehad! Ik heb haar rond die tijd afgezet bij de bushalte. Ik ben terug naar het hostel gelopen en samen met het Engelse meisje heb ik wat gegeten en een rondje gelopen. Opeens ging bij mij toen de knop om van: Linda, je kan het ook anders zien! Je hebt een fantastische tijd gehad. Hoe zwaarder het afscheid, hoe beter je het hebt gehad, toch? Daarnaast kun je wel verdrietig blijven, maar daar komen de mensen niet mee terug! Oftewel zonde van de tijd, haha. Fijn om dit nog even te delen met mijn maatje die ik in Indonesië ontmoet heb, waarna het daarna gewoon weer helemaal goed was! Hierna nog wat dingen uitgezocht, aan mijn blog gezeten en naar mijn bed gegaan.

Vandaag, zondag ben ik zojuist ontwaakt, ga ik zo ontbijt eten en met een busje terug naar Chang Mai. Ik heb nog weinig concrete plannen. Het gaat namelijk zo, als ik het naar mijn zin heb, blijf ik langer! Je zult het dus weer lezen in mijn volgende blog. Toedels! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 12701

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: