The last week of Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu The last week of Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

The last week of Australia!

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 December 2016 | Australië, Melbourne

Hoi mede genieters,
Maandag bestond zoals ik in mijn vorige blog al zei, de hele dag uit auto rijden en twee uur bij de McDonalds zitten om alles op te laden.
Dinsdagochtend hadden we nog drie uur moeten rijden om bij het startpunt van de Great Ocean Road te komen. De naam zegt genoeg wat het inhoud, toch? :-p Bij aankomst even boodschappen gedaan en na een Tourist Office geweest om extra informatie op te vragen. Vervolgens na de lunch doorgereden naar meerdere lookouts waar je mond van open viel... Ik zie elke ochtend in de spiegel iets moois, maar wat ik daar zag, was pas prachtig!!! Haha :-p Hier hebben we echt genoten! Rond 18:00 uur zijn we naar een campingplek gegaan die in de middle of nowhere lag. De weg er naar toe, was bizar eng (lees: met onze auto uitglijden op een steile helling bekleed met zand en kiezels...). Wel onderweg een schattige Kangaroo gespot. Dit was een andere soort dan we al hadden gezien. Eenmaal aangekomen, was het toch wel de moeite waard. Al was het vreselijk koud (lees: ik ben niks meer gewend, dus als ik nu terug zou komen, dan zou ik dat niet overleven :-o).
Woensdag 30 november ontmoetten we bij een tankstation vier surfers. Met hen zijn we naar een bakkerij gegaan waar we een populaire zeevruchtentaartje kochtten en zijn we met hen langs twee stranden gereden om de golven te checken. Hierna scheidden onze wegen, vanwege andere plannen. Wij hebben met z'n tweeën een wandeling gemaakt op de toppen van de bomen. Vervolgens naar een strand gegaan waar nog een stuk wrak van een boot lag. Hier wat gewandeld, gelegen en schelpen gezocht. Daarna gedoucht en gegeten op een campingplek en onze weg vervolgd naar de twaalf apostelen (zie foto op Facebook!) om daar de sunset te bekijken. Helaas redelijk bewolkt, maar zeker de moeite waard om weer te bevriezen in die koude wind :-p. Deze dag was niet mijn beste dag: we hadden veel omgereden en het was erg bewolkt en koud die dag. Ach, soms heb je van die dagen.
Donderdag maakte alles weer goed, want dit was echt weer genieten!! We konden het niet laten om nog een keer te stoppen bij de twaalf apostelen, dus dat hebben we eerst gedaan. Daarna nog naar vier super mooie uitkijkpunten geweest met als afsluiter een mooie waterval! Tot slot weer bij de McDonalds gezeten om weer alles op te laden en daarna naar een gratis camping gereden. Daar gelezen totdat mijn ogen het begaven... Dit gebeurde al voordat de zon onderging. Oeps :-o Ik heb hier zoveel meer slaap nodig dan in Nederland... Dit komt omdat het leven hier zo zwaar is, haha!
Vrijdag 2 december stond in het teken van The Grampians National Park. Hier hebben we een mooie 4 km durende wandeling gemaakt tussen de rotsen. Vervolgens naar twee uitzichtpunten geweest en een waterval. Het was erg gaaf, maar ik vond de Great Ocean Road gaver, hihi.
Zaterdagochtend zijn we naar een stadje gegaan waar we kort zijn gebleven, omdat het niks aan was. Joyce was ook zo terug van een goudmijnenpark. We gingen er eigenlijk ook alleen maar heen, omdat we pas s' avonds in Melbourne terecht konden. Het was namelijk zo, dat we in Brisbane een korte autorit van een man kregen die ons aansprak op straat. Hij gaf aan dat hij een broer in Melbourne had wonen. We hadden daarom enkele dagen voor we in Melbourne aankwamen, contact met zijn broer gezocht om te vragen of we bij hem mochten verblijven. En ja, dat hebben we voor twee nachtjes gedaan! Deze man was 36 jaar en woonde alleen. Hij was erg vriendelijk!! Als bedankje hebben we hem drop, stroopwafels en speculaas gegeven en hebben we voor hem gekookt :-)
Zondagochtend hebben we Henk, de auto teruggebracht naar het centrum. Hier te horen gekregen dat we 6371 kilometer hebben gereden in vijf weken :-p Haha. Hierna hebben we Melbourne verkend en zijn we lekker uitlunchen geweest. Vervolgens met de trein terug naar het huis van deze man gegaan en met hem in de avond voor de tv gehangen.
Maandag 5 december hebben we in Melbourne centrum afscheid van hem genomen en hebben we onze spullen gedropt bij het hostel. Hierna de stad ingedoken om de velen graffiti muren in zijstraatjes op te zoeken. Erg vet! Als break met de trein naar een au pair gezin gegaan voor Joyce. Het zag er allemaal rooskleurig uit, maar helaas hoorde Joyce de volgende dag dat ze voor iemand anders kozen :-( Na deze ontmoeting het rondje afgemaakt en lekker een Kangaroo maaltijdje klaargemaakt in het hostel. Dit afgesloten met champagne, een quiz en uitgaansavondje in de bar onder het hostel!
Vandaag was mijn laatste dag in Australië met Joyce. Dit hebben we in stijl afgesloten met een wandeling door een wijk van Melbourne, het nemen van een gratis tram en het eten van overheerlijke sushi in een tentje met een sushitrein! <3
Op het moment dat ik deze blog plaats, sta ik op het vliegveld van Melbourne, om mijn weg te vervolgen naar Nieuw- Zeeland! Dubbele gevoelens... Ik heb namelijk afscheid moeten nemen van mijn lieve reismaatje Joyce waar ik negen, meer dan fantastische weken mee heb beleefd! Al heb ik ook onwijs zin om Nieuw- Zeeland te zien!! Nu nog even wachten hier (lees: duurt lang..) en dan gaat mijn avontuur in mijn eentje van start! Wel spannend hoor, maar oooo zoveel zin in! Yeah!! I can't wait! :-)
Tot de volgende blog over Nieuw- Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 12670

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: