Merry (Christmas)days in New Zealand! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Linda Berg - WaarBenJij.nu Merry (Christmas)days in New Zealand! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Merry (Christmas)days in New Zealand!

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 December 2016 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hoi lieve lezers,

Fijne kerstdagen gehad?

Donderdag 22 december was mijn plan om uit te slapen, alleen mijn biologische klok dacht er anders over. Hierdoor besloten om maar met mijn ereader in de zon te zitten en wat te kletsen met anderen. Pff... slecht leven! Haha. Op het moment dat we vertrokken (11:30 uur) ging het regenen. Hierdoor zijn we niet in een meer gaan zwemmen, die we onderweg tegenkwamen. Eenmaal in Westport aangekomen, wat boodschappen gedaan. Hierna na lang twijfelen ervoor gekozen om naar de sportschool te gaan. Ja ja, na bijna drie maanden had ik het licht weer gezien. Of ik mij erna beter voelde, was dubbel, want ik kwam erachter dat ik veel krachten verloren had. Was te verwachten en eigen schuld! Ach, bij terugkomst in Nederland ga ik weer aan de bak! Verder deze avond het een ander uitgezocht qua vluchten en spelletjes gespeeld met een paar anderen.

Vrijdag 23 december zag het weer er beter uit en maar goed ook, want we hebben een prachtige rit langs de kust gereden. Onderweg ook gestopt op plekken om mooie foto's te maken, bijvoorbeeld van de pancakes rocks. Wauw, erg indrukwekkend!
Daarna gestopt in een groter plaatsje om onze laatste inkopen te doen voor kerst en een kostuum te kopen, omdat er een dress up party die avond te wachten stond. Dit met als thema "anything what starts with a P". Eenmaal bij Lake Mahinapua aangekomen, zijn we naar het meer gelopen. Omdat dit te koud was (lees: i am a pussy haha), zijn we teruggegaan om te springen in de jacuzzi's, met jawel een biertje! Vervolgens een heerlijk diner gegeten van het hostel om daarna onze kostuums aan te trekken. Ik had ervoor gekozen om als "Pregnant" (lees: zwanger) te gaan, haha. Voordat de party begon, naar het strand gelopen om de zonsondergang te bekijken. Daarna geperformd, wat gepooled en gedanst. Pfoe, en dan loop je naar buiten en dan zie je een prachtige sterrenhemel!!!

Zaterdagochtend stond er een heerlijk ontbijt van het hostel op ons te wachten, namelijk pannenkoeken met spek. Hierna zijn we eerder weggereden voor de activiteiten in Frans Josef in verband met kerstavond. Na het inchecken dan ook meteen doorgegaan na de check-in balie van de gletsjerstours. Ja ja, want vandaag zou ik voor het eerst met een helikopter gaan vliegen om terecht te komen op de gletsjers (lees: een grote berg ijs die van de berg afstroomt, ook wel een soort bevroren rivier). Het kon van tevoren elk moment nog gecanceld worden, gezien het erg bewolkt was. Eenmaal in ijspakken gehezen, was het zover om met drie andere personen de helikopter in te stappen. Ik zat inmiddels vol met adrenaline! En wauw, wat een onvergetelijke ervaring! Zeker als je dan 10 minuten later op de gletsjers land, wanneer je eerder nul ijs zag! :-o Eenmaal aangekomen, heb ik een soort grip-ijsschoenen aangedaan om beter grip te hebben op het ijs. Vervolgens drie uur door het ijs heen gebanjerd en natuurlijk veel foto's gemaakt. Tegen het einde van te tour, kregen we te horen dat er geen helikopters meer vlogen door de lage en vele bewolking. Ze hadden het toch verkeerd ingeschat, haha. We zijn hierdoor met de groep onder een tent gaan staan om warm te blijven, spelletjes te spelen en chocolade te eten :-p Even later ben ik hier onderuit gegaan en heb ik wat gekletst met een Nederlandse waarmee ik de afgelopen dagen ook optrok. Iedereen had het ijskoud, maar ik genoot van deze unieke ervaring :-) Blijkbaar komt dit maar 1 keer of minder in een half jaar voor. Na een tijdje zijn we zelfs na de noodgeval- tenten of hoe je het noemt, gegaan waar we als het nog lang duurde, moesten overnachten. Helaas ging dit feestje niet door, want tegen de tijd dat we aankwamen, waren de helikopters weer onderweg. Uiteindelijk zijn we met de allerlaatste helikopter naar beneden gebracht, wat circa 3 tot 4 uur later was dan gepland, haha. Een unieke begin van kerstavond :-). Bij terugkomst (rond 20:00 uur) heb ik met de Nederlandse een heerlijk stukje zalm met veel groenten gegeten. Vervolgens ben ik na een douche naar de bar vertrokken. Dit stopte na 12 uur al, waardoor we door zijn gegaan na een afterparty een stukje verderop. Hier was het een groot zuipfeest, waardoor we niet lang zijn gebleven. Wél enorm lol gehad met de mensen waar ik inmiddels erg close mee ben geworden vanaf twee dagen ervoor.

Zondag 25 december heb ik heerlijk uitgeslapen, ja jawel tot half 10 mensen! :-) Na een kerstontbijtje (rijstepap met fruit haha) zijn we met de groep in de jacuzzi gegaan. Heerlijk! Daarna lunch gegeten en een wandeling gemaakt naar de grotten waar we met slippers door de pijnlijke, ijskoude water zijn gaan lopen. Maaaaar daarvoor in de ruil wél weer lichtgevende wormen gezien. Prachtig!!! Bij terugkomst een douche genomen en aan tafel geschoven om veel te snacken en te bbqen. Eerste kerstdag stond een heerlijk stukje vlees met veel groenten op het menu. Én wijn! Njam njam! Onze buschauffeur was zo lief om ons eten te bereiden! Hierna lekker bank gaan hangen onder genot van wat spelletjes. Een heerlijk, relaxte eerste kerstdag dus!

Maandagochtend ging de wekker weer vroeg om onze weg weer te vervolgen. Ook tijdens deze rit een paar keer gestopt om foto's te maken. Prachtig joh! Je verbaast je gewoon op elke hoek hoe mooi het is! Bij het volgende plaatsje aangekomen, zijn we met hetzelfde groepje naar het meer gelopen. Eenmaal bij de bekende Wanaka boom aangekomen, hebben we een tijdje in de zon gelegen. Het was namelijk een prachtige dag! Om wakker te worden even later een duik in het ijskoude water genomen. En ja, dat hielp hihi! Hierna teruggelopen om te douchen en te eten om vervolgens lekker een avondje op bed te hangen onder genot van een rood wijntje. Ja alweer, ik weet het, maar we hadden nog wijn over haha. 's Avonds heb ik nog een korte wandeling gemaakt, met als reden om de zonsondergang te zien. Alleen door een verkeerde inschatting, dit helaas gemist, waardoor we een stukje langs het water zijn gaan lopen. Ik heb het dit keer niet lang volgehouden, doordat ik enorm last van mijn voet had (lees: ik denk een spiertje verrekt). Hierdoor nog een halve glas wijn op bed genomen en daarna lekker gaan slapen :-p

Dinsdag 27 december stond er weer een busrit te wachten na Queenstown. Dit is een populaire bestemming onder de locals en backpackers! Eerst zijn we gestopt bij een Puzzle world, gezien het aan het regenen was en de wandeling niet doorging. Ik heb hier wat geskypt met mijn broer totdat de anderen weer terug waren. Daarna doorgereden naar de eerste, commerciële bungeejumpbrug. Hier moesten we alvast betalen als je binnen een week wilde bungeejumpen of swingen. Dit laatste ben ik van plan op de 31e, om swingend het jaar uit te gaan, haha. Als je je afvraagt wat het is, dan raad ik je aan om in Google "de hoogste swing (300 meter) Queenstown" in te typen. Of je wacht nog een aantal dagen, want ik ga natuurlijk de foto's en video kopen! De dag ervoor heb ik de helft van dit bedrag in de bus gewonnen door het aantal one way bruggen die dag te tellen:-p. Ooeeeh na het betalen was er geen weg meer terug, dus ik begon al zenuwachtig te worden, haha. We moesten hier op twee mensen wachten die hier de bungeejump gingen doen om vervolgens door te rijden na ons hostel in Queenstown. Hier ben ik met twee anderen door het centrum gaan lopen om dit af te sluiten met een heerlijk Italiaans ijsje, mmmm! Terug bij het hostel gekookt voor de volgende dag, gedoucht en naar een restaurant gegaan. Hier met het grote deel van mijn groepje gaan eten en een kroegentocht begonnen. Deze avond weer ontzettend lol gehad en ook laat gemaakt :-p

Woensdagochtend, na een slechte en korte nachtrust, ben ik met een paar mensen van het groepje naar Milford Sound gegaan. Deze dag bestond uit een hele dag reizen en onderweg stoppen bij prachtige plekken. Pfoe, weer waanzinnig gaaf! Eenmaal rond 15:00 uur aangekomen in Milford, hebben we een boottocht van ongeveer anderhalf uur genomen. Er stond een mega harde wind! Desondanks enorm genoten van het uitzicht, van de dolfijnen en zeehonden die we zagen!! :-) Ja ja, lucky bastards! Halverwege de boottocht ben ik wel naar binnen gegaan, omdat mijn vingers geen bloeddoorstroming meer hadden, haha. Eenmaal terug, stond er weer een lange terugrit te wachten. Soms kon ik het niet laten om mijn ogen dicht te doen, omdat ik zo moe was, maar verder erg genoten van de omgeving! Rond 19:30 uur ben ik van bus gewisseld, omdat ik de aankomende twee dagen in het diepe zuiden zou gaan rondreizen. Helaas afscheid moeten nemen van twee lieve mensen waar ik afgelopen week veel mee ben opgeschoten. Gelukkig zie ik de rest en zelfs nog mensen waarmee ik in de periode daarvoor veel ben opgeschoten, allemaal weer in Queenstown. Heel veel zin in! Na anderhalf uur hadden we dan eindelijk het hostel bereikt, waar ik weer even geskypt heb met mijn lieve ouders.

Nu donderdag 29 december zit ik weer in de bus, waar ik in mijn volgende en laatste blog weer meer over vertel... Ja de laatste alweer! Ongelofelijk jammer, want ik heb het zó erg naar mijn zin!!! Maargoed, ik wens jullie alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! <3 Dikke knuffel van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 12731

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: