Australia: Fraser Island, Noosa, Brisbane etc. - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu Australia: Fraser Island, Noosa, Brisbane etc. - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Australia: Fraser Island, Noosa, Brisbane etc.

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 November 2016 | Australië, Surfers Paradise

Hey people,
Zondag 13 november moest ik, zoals ik in mijn vorige blog zei, na het opstaan mezelf klaarmaken voor drie dagen kamperen op het Fraser Island. Ik had dit snel voor elkaar, omdat ik de vorige avond al mijn spullen had klaargelegd. Vervolgens wat pannenkoeken naar binnen gewerkt en geluisterd na een veiligheidspraatje over het auto rijden. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen, werden het eten, drinken en onze spullen ingeladen en ontmoetten we de guide. Haha, wat een geniale vent :-p en dat niet alleen, want in onze groep (bestaande uit 8 personen in totaal) zaten er ook wat mafkezen, haha.
En toen was het tijd om te gaan! Om bij Fraser Island aan te komen, moesten we nog een klein stukje over land met onze 4x4 om vervolgens met de ferry aan te komen. En ja hoor, toen begon de pret: lekker crossen op het zand next to the beach, whoop whoop! Deze dag hebben we heel veel gecrosst, waaronder ik ook een stuk, wat mega gaaf was! Vervolgens gezwommen bij een meer en hebben we een enorm schip wrak bekeken. Tot slot hebben we met ons groepje een diner gemaakt op de campingplek en naderhand een feestje gebouwd!
Na een korte en pijnlijke nacht in een tentje met een te dunne matras, wat eigenlijk geen matras te noemen is, stond er weer een nieuwe dag op ons te wachten. Bijna iedereen was enorm brak van de avond ervoor, haha. Deze dag hadden we geregeld om bij de guide in de auto te gaan. Hier enorm gelachen, omdat hij continu aan het zingen en lachen was, haha :-p Om wakker te worden, hebben we in een klein, erg koud meertje met de stroming mee gezwommen. Vervolgens na een super mooi uitkijkpunt gegaan waar je de schildpadden en roggen in het water zag zwemmen. Helaas geen dolfijnen of haaien gezien, die daar soms ook te zien zijn. Hierna nog bij een zoutwater meertje gedobberd. Eenmaal bij de campingplek een super mooie zonsondergang gezien. Dit vervolgd met weer het bereiden van een maaltijdje en daarna vroeg naar bed. Dit omdat we kapot waren en de wekker de volgende ochtend om 5 uur zou gaan.
Dinsdag 15 november bestond uit het zwemmen bij een prachtig meer en een lange tocht terugrijden naar Rainbow Beach. Ook hier heb ik weer een stukje gereden, waar ik op het allerlaatste stukje bijna vast kwam te zitten in het zand, haha.
Het waren drie fantastische dagen met een te toffe groep en guide! Ik heb enorm gelachen en mooie dingen gezien! Het had zo moeten zijn, dat er iets fouts was gegaan in de tourdatum :-)
Eenmaal terug heb ik alles opgeruimd, mezelf opgefrist en zijn we met ons groepje naar een sportcafé gegaan. Hier een halve pizza en halve bord met fish and chips op, njam njam. Hier nog een tijdje gezeten onder het genot van een biertje om vervolgens weer lekker (illegaal dit keer:-p) te slapen in onze auto op de parkeerplaats. Mmmm... wat had ik de auto gemist! De volgende ochtend nog een pannenkoekenontbijt meegepakt en vervolgens doorgereden naar een te gave lokale markt!! Hier waren enorm vriendelijke mensen die van alles verkochten van fruit tot kleding tot sieraden et cetera. Ik heb hier een mooi schoudertasje gekocht waar ik enorm blij mee ben! Als toetje een enorm lekkere donut, njam :-) daarna zijn Joyce en ik doorgereden naar een uitkijkpunt met het uitzicht op Noosa. Daarna hebben we Noosa lopend ontdekt om vervolgens in te checken op de camping voor de aankomende twee nachten. Hier weer twee boys van de Fraser tegengekomen en daarmee naar een ander uitkijkpunt de zonsondergang bekeken. Hier ook in een zijstraatje een koala gespot!!! :-o
Donderdag 17 november was het in de ochtend tot ongeveer 10 uur aan het regenen. Toen het gestopt was, zijn we met z'n vijven (een ander meisje van Fraser sloot ook nog aan) gaan wandelen door het nationale park van Noosa. Hier het eerste stuk langs de kust gelopen. Vervolgens landinwaarts terug gegaan. Dit was weer een prachtige 9 km lange wandeling! De rest van de middag met z'n tweeën genoten van een grote reep chocolade, ijskoffie en kwark en daarna bij het meertje uitgebuikt. 's Avonds weer een wasje gedaan en alles opgeladen.
De volgende ochtend heeft Joyce mij bij de sunshine Beach afgezet en is zij naar de dierentuin gegaan. Ik heb een strandwandeling gemaakt, aan mijn tan gewerkt en mijn eerste poging tot surfen volbracht. Dit met een mini surfboard en enorm krachtige golven, wat het beiden moeilijk maakten, pfoe... Op het strand kwam ik op een gegeven moment weer twee anderen van de Fraser tour tegen, haha. Hiermee heb ik nog wat tijd doorgebracht om vervolgens door Joyce opgepikt te worden en naar een gratis campingsspot te rijden. Hier lekker gechillt en weer genoten van een heerlijke nacht in onze campervan, genaamd Henk haha:-p
Zaterdag 19 november zijn we in alle vroegte naar Brisbane gereden. Hier hebben we onze campervan bij een hostel neergezet. Onderweg naar het centrum, vroeg een lokale man of hij ons ergens heen kon brengen. Hij had vroeger veel gelift en wilde dit terug doen bij backpackers. Eenmaal afgezet, hebben we Brisbane te voet bekeken. Ook zijn we even lekker gaan shoppen en hebben we een gratis boot genomen. Eind van de middag hebben we nog bij het openbare zwembad gelegen en daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om ons te douchen en avond te eten. Vervolgens in mijn nieuwe kleding terug naar het centrum gegaan om wat biertjes te drinken. Hier met twee lokale knapen de avond doorgebracht. Helaas doordat we slippers droegen, konden we niet echt stappen, dus hebben we bij wat cafés bier gedronken.
De volgende ochtend konden we gratis ontbijten bij het hostel. Hierna zijn we doorgegaan naar Surfers Paradise. Hier hebben we onze auto neergeknald in een parkeergarage. In het winkelcentrum werden we aangesproken voor een uitgaansdeal. Ik twijfelde nog of ik dit wilde en maar goed ook, want de prijs daalde uiteindelijk aanzienlijk en toen hebben we toegehapt, haha. Verder hebben we deze zondag weer wat geshopt (Yes, sorry:-$) en daarna lekker op het strand gehangen. In de avond zijn we het centrum ingegaan om Australië nogmaals te laten zien, hoe goed Nederlanders kunnen dansen, haha. En nu ben ik brak... wordt vervolgd:-p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12730

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: