First part of Bali! <3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Linda Berg - WaarBenJij.nu First part of Bali! <3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

First part of Bali! <3

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Oktober 2016 | Indonesië, Gili Air

Hoi hoi, daar ben ik weer!

Op de eerste, volle dag van Bali zijn Joyce en ik na een lekkere bananenpannenkoek- ontbijt naar het strand gegaan wat aan het hostel lag. Heerlijk in de zee gezwommen en mijn ereader voor het eerst aangedaan. Vervolgens een lekkere sandwich op en een snorkeltour voor de volgende dag geregeld op de Menjangan Island met een ander Nederlands meisje. Later op de avond nog twee andere Nederlanders ontmoet, waarmee we de avond hebben doorgebracht (lees: een paar potjes bierpongen) :-p Een nieuw talent ontdekt! Ook is het bier, wat Bintang hier heet, goed gekeurd!
De volgende ochtend (zaterdag 15 oktober) werd ik wakker gemaakt door Joyce, omdat zij bedbugs in onze bedden had gespot... We hebben toen meteen het personeel ingelicht, alle verdachte besmette spullen in twee plastic zakken gestopt en gevraagd dat ze onze kamers wilden schoonmaken en onze was wilden doen. Daarna zijn we met de bus en met de boot naar de Menjangan Island gegaan om te snorkelen. Hier kregen we ongeveer 2x één uur de tijd om het water te verkennen. Tussendoor een lunch en vervolgens het laatste uur op een andere plek gesnorkeld. Ondanks het vele afval, wat van Java af bleek te komen, was het erg mooi! Helaas geen schildpadden gespot, maar wél heel veel soorten vissen gezien: van Nemo's tot aan pantervissen, langwerpige vissen, blauwe zeesterren et cetera. Het was het geld waard! Vervolgens lekker nog wat drankjes gedaan en mijn bed ingedoken. De volgende ochtend hebben we afscheid genomen van één Nederlander en met de andere twee een taxi gepakt naar Ubud. In deze ongeveer twee uur durende rit maakten we onverwachts een stop bij een koffieplantage. Hier kregen we een gratis rondleiding en proeverij aangeboden. Eindelijk weer goede koffie, want de Balineese koffie is helaas niet te zuupen (lees: je proeft bij elke slok nog wat koffiepoeder) :-( Ook hier de duurste koffie van de wereld op, wat erg lekker was! Helaas kon ik het als koffie liefhebber niet meenemen, omdat Australië en Nieuw- Zeeland erg moeilijk doen over souveniers... Vervolgens onze weg vervolgd naar het hostel. Hier onze spullen gedropt en naar het centrum gelopen om wat te eten en daarna te shoppen op de marktjes. Heerlijk hier kunnen afdingen op mijn twee nieuwe aankopen :-p Eenmaal klaar, was het alweer drie à vier uur later. Oeps, iets te lang geshopt :-p Bij terugkomst in het hostel kwamen de jongens op het idee om naar een typisch Balinees dansvoorstelling te gaan. Erg indrukwekkend om te zien hoe ze hun lichamen en zelfs hun vingers op een speciale manier bewegen! Daarna hebben we in de middle of nowhere bij een leuk, local eettentje een hapje gegeten. De volgende dag (maandag 17 oktober) hebben we met z'n vieren twee scooters gehuurd en hebben we twee tempels, een rijstveld en de Tegenungan waterval bezocht. Bij elke tempel kreeg je een doek als rok omgewikkeld met een gele lint. Bij de tweede tempel ben ik met de saron het water ingegaan waarin er door de Hindoes gebeden werd. Het begon met een wens doen, vervolgens je gezicht wassen en tot slot je hoofd onder de stroming houden. Dit werd zo'n 10 tot 15x herhaald. Erg leuk om zoiets te doen tussen de locals! Ook de andere bezienswaardigheden waren de moeite waard die dag!
The next morning om 7:00 uur werden we met een busje opgehaald om naar Gili Trawangan (een eiland dichtbij Lombok) te gaan. Dit is een super mooi party- en snorkeleiland. De eerste dag hier op het eiland hebben we met z'n vieren een fiets gehuurd om het eiland te verkennen. Tussendoor verschillende stops gemaakt om te snorkelen en foto's van het uitzicht te nemen. Gelijk bij de eerste poging een schildpad gespot. Super super gaaf om dit beest van zo dichtbij (lees: in minder dan een meter afstand) te zien!!! Ook waren er mooie vissen te zien, al vond ik de vissen bij de eerste snorkeltocht mooier. Vervolgens met zonsondergang bij het water gaan zitten en foto's gemaakt op een schommel in het water. Daarna de avond afgesloten met een stapavondje! :-)
De volgende ochtend met onze brakke hoofden weer verder gaan snorkelen, snorkelen en snorkelen. Een nieuwe hobby ontdekt :-) Totaal in twee dagen tijd de 5 schildpadden aangetikt! Verder die avond lekker rustig aangedaan door te kaarten, stukje te lopen en aan het strand te zitten. Nu (donderdagochtend 20 oktober) zijn we zojuist aangekomen op Gili Air, een eiland hier verderop. Daarna staat nog de laatste week in Bali op de planning... Jeetje, wat gaat de tijd snel! Ik hoop voor de enorme hoeveelheid mensen die mij missen dat de tijd ook snel gaat, haha :-p Maargoed, ik ga verder met mijn carrot cake en cappuccino, dus tot de volgende?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 12804

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: