Southern Thailand, it is! :-) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Linda Berg - WaarBenJij.nu Southern Thailand, it is! :-) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Southern Thailand, it is! :-)

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Maart 2017 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hoi, vanuit Thailand!

Zondag 12 maart nadat ik had ingecheckt, gegeten en rondgelopen, kwamen er twee gezellige Engelse meiden aan dezelfde tafel zitten. Hiermee heb ik lekker gekletst totdat mijn ogen het begaven.

Maandag 13 maart bestond als eerste uit uitslapen. Ja jawel, tot 9 uur! Dit had ik echt nodig, na wat minder slaap te hebben gehad de laatste dagen in Vietnam. Hierna heb ik ontbijt met de Engelsen gegeten en zijn we naar het strand in Ao Nang gelopen. Deze dag bestond uit zonnen, afkoelen in de zee, lezen en kletsen. Rond 16:30 uur ben ik terug gegaan om even te douchen. Hier ontmoette ik weer drie nieuwe mensen waarmee ik de sunset bij het strand heb gekeken. Bij terugkomst bij het hostel heb ik afgesproken met een Amerikaanse, een Tsjechische en een Nederlander. Hiermee was het plan om de volgende dag te hiken. Samen hebben we avond gegeten in een restaurant en hebben we elkaar beter leren kennen. Daarna is iedereen naar bed gegaan en heb ik dingen uitgezocht om vervolgens ook te gaan slapen.

Dinsdagochtend stonden we om 8:00 uur na het ontbijt klaar om wat snacks te kopen, de scooter op te halen en benzine te tanken. Hierna moesten we een half uur rijden naar de startpunt van de hike. Op internet werd door mensen beschreven dat het aardig zwaar zou worden. Nou, ik wil niet arrogant doen, maar ik vond het erg meevallen?! Het was twee uur klimmen om uit te komen op de top. Hier was het echt prachtig! Je zag de omgeving van Krabi wat bestond uit een en al natuur. Na wat foto's gemaakt te hebben, zijn we weer naar beneden gaan lopen en terug gereden naar het hostel om lunch te kopen. Ik had een mango sticky rice veroverd, mijn lievelingsontbijt of lunch van Thailand! Njam! Hierna heb ik de rest van de middag lekker gerelaxt door een boekje te lezen en te kletsen met mensen. 's Avonds nog heerlijk Thais gegeten en heb ik daarna de anderen overgehaald om kaart spelletjes te spelen. I love it!

Woensdag 15 maart ben ik met de 2 Engelsen, de Tsjechische en Amerikaan en nog twee anderen die ik nog niet kende, naar Railey Beach gegaan. Dit was slechts een bootrit van ongeveer 15 minuten. Dit strand was erg mooi: wit zand en redelijk helder water! Het nadeel was dat het best druk was, maar ik had er geen last van. Deze dag bestond weer voornamelijk uit zonnen, afkoelen in het water, lezen en kletsen. Op de helft van de dag zijn we met z'n allen naar twee andere eilanden gelopen. Dit bleek uiteindelijk niet heel bijzonder te zijn, maar wel leuk om gezien te hebben. En ach, even iets anders tussendoor. Tot na de sunset zijn we gebleven, om hiervan wat foto's te kunnen nemen. Daarna met de boot voor 15 minuten terug om gelijk naar de douche te lopen en vervolgens weer Thais te eten. Ook deze avond was iedereen moe, helaas. Maargoed ook niet erg, want ik was een heel spannend boek aan het lezen :-)

Donderdag heb ik bij het ontbijt afscheid genomen van een aantal mensen om mijn weg met de twee Engelsen te vervolgen naar Koh Lanta, een eiland aan de West- kust van Thailand. Hiervoor hebben we ongeveer 3 uur in een minivan gezeten. Daar aangekomen, hebben we eerst een lunch gescoord om daarna in te checken. Vervolgens naar het strand gelopen om daar de rest van de middag te zonnen. Hierna een douche genomen en wezen avondeten. Daarna lieten we onze dansmoves op een vrijwel leeg strandbarretje zien met ondertussen een vuurshow. Tot slot hebben we onder genot van een drankje nog een aantal kaartspelletjes gespeeld :-)

Vrijdag 17 maart zijn we na het ontbijt met z'n drieën met twee scooters de omgeving gaan verkennen. Ten eerste kwamen we uit bij een oud dorpje, waar we wat hebben rondgelopen en gedronken. Hierna zijn we langs de kust naar een national park gegaan. Hier had je op een uitkijkpunt mooi uitzicht over o.a. de zee, wat mij aan Nieuw- Zeeland liet denken. Na hier wat genoten van te hebben, zijn we een twee kilometer wandeling door de bush gaan maken. Naar mijn idee niet nodig, maar ach, ook weer genoeg bewogen die dag. Zweet was overal te bekennen, zo benauwd was het :-p Daarna met de scooter weer vertrokken en even lekker gechillt bij een leuk tentje aan de zee. Vervolgens zijn we na het mooiste strand van Koh Lanta gegaan. Ik vond het niet per se de mooiste, maar wel zeer relaxt om even een uurtje te liggen! Met deze Engelse meiden klets en lach ik over van alles. Het zijn echt hele gezellige dames! Hierna zijn we teruggereden om te douchen, te eten en om met drankjes van de supermarkt te chillen bij de hostel. Zij moesten het een en ander regelen, dus ik heb voor het eerst een Nederlandse televisieprogramma teruggekeken in bijna zes maanden. Het ging om "Break Free". Echt een aanrader trouwens. Al zullen de tranen wel in je ogen staan...

Zaterdagochtend ben ik om 7 uur opgestaan om te vragen of ik dezelfde dag nog naar Koh Phangan kon vertrekken. Gisteravond bedacht ik me dat ik wel een extra dag in Koh Phangan kon gebruiken: één om te zonnen en één om met de scooter het eiland af te rijden! En natuurlijk feesten hè! Dit eiland staat bekend om zijn half, full en black moon parties, waarvan a.s. maandag de half moon party op het programma staat. Zin in!
En gelukkig kon ik mee. Dus ik heb mijn spullen gepakt, ontbeten, gedag tegen de meiden gezegd en met verschillende bus(jes) en ferry's naar het eiland aan de oostkust van Thailand gegaan. Dit heeft uiteindelijk van 9:00 tot circa 19:00 uur geduurd. Bij aankomst ben ik naar het hostel gaan lopen, wanneer ik onderweg de nachtmarkt overliep. Hier heb ik wat eten gekocht en als toetje een kokoscake, die ik niet kon laten staan. Eenmaal bij het hostel aangekomen, zag ik twee Duitse jongens die ik in Ao Nang had gezien. Ik heb ingecheckt en bij hen gaan zitten. Ik heb nog een bord eten volgeschept, omdat het gratis was en verder met een biertje genoten van de avond.

Zondag 19 maart ben ik met de twee Duitse jongens na wat uitgeslapen te hebben, de eiland gaan verkennen met scooter. Dit eiland, Koh Phangan heeft mijn verwachtingen overtroffen! Het heeft erg mooie stranden, met redelijk wit zand en helder water! Nadat we bij een ander eilandje zijn geweest, waar je terecht kwam via een zandweggetje, zijn we naar een uitkijkpunt gegaan. Dit was alleen lastig te bereiken. Onze scooter zat op een gegeven moment dan ook vast. De ene Duitser wilde de ander helpen en ik moest de ene scooter vasthouden. Maar wat deed ik? Hij gaf mij de scooter aan de kant van het gaspedaal en ik gaf gas.... De scooter reed dus zachtjes tegen een muurtje op, waardoor twee spiegels broken. Het kan slechter, want verder is er geen schade, maar we zullen zien wat ze van ons verwachten morgenochtend als we hen inleveren... We zijn uiteindelijk maar omgedraaid en kwamen uiteindelijk uit bij een normale weg om naar de uitkijkpunt te kunnen gaan... Hier hebben we wat gedronken en foto's gemaakt om daarna naar een super mooi strand te gaan. Hier zijn we een paar uur verbleven. Ik ben met mijn snorkelset het water ingegaan. Helaas niet echt vissen te bekennen. Bij terugkomst werd ik in het water aangesproken door een andere Duitser (ja, het is weer feest, weer overal Duitsers hier, haha). Hier heb ik een tijdje meegekletst die ik later de dag heb opgezocht. Hiermee heb ik de avond doorgebracht en was erg gezellig. Hoe later het werd, hoe grappiger het werd (lees: al die dronken mensen :-p).

Maandag, vandaag ben ik om 10:00 uur opgestaan en ben ik met de scooter naar de hostel van de Duitse jongens gegaan om de scooters terug te brengen. Dit was nogal een gedoe, want de jongen die er werkte, vroeg echt veel geld voor weinig schade. Maar ja, wat kan je doen? Ze hebben mijn paspoort, dus je hebt weinig keuze. Uiteindelijk zijn we een ontbijt gaan eten en terug gekeerd naar het hostel om te wachten op de baas van het verhuurbedrijf. We hoopten met hem een lagere prijs te kunnen afspreken. Na teruggekeerd bij hem te zijn gekomen, konden we het terugbrengen naar 60 euro per persoon... Het is verdomme veel geld voor weinig schade en een stomme fout, maarja shit happens. Ik ben blij dat alleen de scooter schade heeft opgelopen en wij allemaal verder niet :-). Na al dit gezeik, ben ik terug naar mijn hostel gegaan en heb ik mijn bed weggeven aan de Duitser en ben ik een tijd naar het strand geweest. Ik heb meer met mijn vorige hostel, dus ik ga daar zo heen om daar de pre- party van de halfmoon party te vieren. Een dure dag, maar vanavond is het geld waard, denk ik. In ieder geval heel veel zin in! Hier volgende keer meer over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 12693

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: