Time flies in Australia :-( - Reisverslag uit Yass, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu Time flies in Australia :-( - Reisverslag uit Yass, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Time flies in Australia :-(

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 November 2016 | Australië, Yass

Welkom bij mijn nieuwe blog!
Maandag 21 november bestond overdag grotendeels uit het uitbrakken/zonnen op het strand. Al heb ik die dag ook gesurft! Helaas is het die dag maar 1x gelukt om erop te staan, want de golven waren crap... Verder uit-lunchen geweest met een Colombiaanse en 's avonds om half 7 verzameld bij een bar, omdat er die avond een kroegentocht op de planning stond. Bij de eerste kroeg hebben we bierpong gespeeld, waarmee we bijna in de finale stonden :-) Bij de tweede kroeg organiseerde men gekke spellen en een karaoke. Bij de kroegen daarop ook crazy spellen en verder lekker dansen! In iedere bar kregen we één drankje. Het was een toffe avond, maar door de late avond die dag ervoor, hebben we het niet heel laat gemaakt. Ook deze nacht hebben we illegaal op dezelfde plek als die nacht ervoor geslapen. Heerlijk in onze campervan 'Henk' :-p!
Die dag erna zijn we doorgereden naar Byron Bay. Onderweg zijn we gestopt bij Springbrook National Park. Hier hebben we een mooie wandeling van vier kilometer gemaakt. Daarna in een ander stuk van het park de 'Natural Bridge' gezien (een soort grot waar een waterval doorheen stroomt, zie Google:-p). Heel mooi! Vervolgens naar Byron Bay gereden. Hier aangekomen even een rondje gelopen en bij het strand gezeten. Daarna ons weg vervolgd naar een camping en hier eten gekookt, gedoucht en onze bed ingedoken.
Woensdag 23 november hebben we in alle vroegte een wandeling gemaakt naar het oostelijkste stukje land van Australië. Weer een erg mooi uitzicht op de zee en het strand! Daarna hebben we ervoor gekozen om onze weg te vervolgen naar Nimbin, een klein kleurrijk dorpje waar overal Wiet wordt verkocht. Erg leuk om hier een rondje te lopen! Vervolgens weer de auto ingestapt naar een ander national park. Helaas konden we hier niet met de auto komen, dus besloten we om nog verder te rijden en onze apparatuur op te laden bij een McDonalds. Vervolgens neergeploft op een gratis campingplek.
Donderdag was een dag waar we naar een waterval zijn gegaan in het binnenland van Australië en naar een koala ziekenhuis. Beiden vielen een beetje tegen (we zijn ook wel verwend hoor:-p). De rest van de dag bestond uit ongeveer 7 uur in totaal rijden. Aan het einde van de dag zijn we bij een gratis camping gaan staan, waar dit keer gelukkig wel een douche was. Bij terugkomst van Joyce haar douche, bleken er op het terrein allemaal walabees te zijn, haha. Leuk om te zien!
Ja ja en toen was het vrijdag. Tijd voor Sydney! De eerste dag van Sydney zijn we naar een buitenwijk, genaamd Coogee gegaan. Hier hebben we na een boodschap bij de supermarkt, een erg mooie kustwandeling gemaakt. Deze wandeling bracht ons langs totaal zes stranden! Voordat we terug gingen, hebben we nog even op een strandje gelegen met uitzicht op de surfers in de zee. Eenmaal terug bij de auto, mochten we douchen bij een kennis van mijn broer (zij hebben elkaar leren kennen op reis in Mexico). Daarna nog even geskypt met mijn broer en Sheree (zo heet zij), hihi. Vervolgens zijn we naar een lokale bar gegaan om wat cocktails te drinken. Sheree kon alleen niet zo lang blijven, omdat ze een concert die avond had. Maar Joyce en ik zijn daarna gewoon gebleven:-) Onderweg naar de auto lopend, hebben Joyce en ik een ruzie'tje gehad. Dit was de tweede(?) keer in acht weken. Het gaat namelijk echt super goed tussen ons! Regelmatig willen we hetzelfde en als dat niet is, dan zijn we omstebeurt makkelijk bereid om de ander te volgen of doen we allebei onze eigen ding :-). Ook wisselen we af met klote taken, zoals afwassen, de was doen et cetera. We gaan elkaar nog missen zodra ik naar Nieuw- Zeeland vertrek, wat al over iets meer dan een week is... Dubbele gevoelens :-$
Zaterdag 26 november zijn we naar Sydney city gegaan waar we een stuk verderop onze auto geparkeerd hebben om niks hiervoor te betalen. In de stad hebben we eerst de bekende Harbour Bridge en Opera House bekeken. Vervolgens wat gewinkeld om daarna de ferry te pakken naar Manly Beach. Hier weer een tijdje op het strand gelegen om vervolgens na een rondje te hebben gelopen, weer terug te gaan. Bij een Starbucks een lekkere koffie genomen om onze apparatuur op te laden. De bedoeling was om te wachten totdat het donker was om het Opera gebouw mooi verlicht te zien, maar dat duurde ons te lang. Dus toen terug gelopen en ongeveer een uurtje gereden voor een gratis campingplek met een koude douche.
Zondag was het zover om de Blue Mountains te bezichtigen. Na een goede nacht, konden we het weer aan om veel kilometers te maken. In de ochtend bij de eerste stop hebben we dan ook een wandeling van ongeveer 2 uur gemaakt door de canyons. En jawel, zelfs met spierpijn van die dag(en) ervoor :-p
Daarna naar meerdere uitkijkpunten geweest wat erg mooi was. Al overtrof het mijn verwachtingen niet, eerlijk gezegd (verwend hè:-$). Eind van de middag zijn we weer naar dezelfde camping gegaan waar ik pasta pesto op tafel heb getoverd. Mmm!
Vandaag, maandag 28 november bestaat uit de hele dag rijden. Tja, voor ons is het inmiddels piece of cake, want de afstanden hier zijn huge (lees: bijna elke dag rijden we mínstens een retourtje Groningen - Maastricht, haha :-p)
Volgende week nog één blog over Australië en dan zal ik jullie meenemen in mijn Nieuw- Zeelandse avonturen. See you!! :-)
P.s. Trouwens kan aub iemand de tijd soms op pauze voor me zetten? Het gaat me te snel....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Yass

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12677

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: