Enjoying Australia! <3 - Reisverslag uit Saunders Beach, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu Enjoying Australia! <3 - Reisverslag uit Saunders Beach, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Enjoying Australia! <3

Door: Linda van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 November 2016 | Australië, Saunders Beach

Yoloooooooo, daar ben ik weer en dit keer vanuit Australië!
Wat was dat een verschrikkelijke vlucht van Bali Denpasar naar Cairns, zeg! Pfoe. Ik was voor vertrek al doodmoe en dan denk je, dan kun je wel slapen, maar nee hoor... En dan was mijn hoofdkussen ook nog lek geworden, dus die moest ik om die minuut opblazen :-s Maargoed eenmaal aangekomen, was ik het al snel weer vergeten, want het nieuw avontuur zou gaan starten! Australië, here we come!!! Al mochten we niet zomaar het vliegveld af. We werden streng gecontroleerd en zelfs door een hond op het vliegveld besnuffeld, haha.
Eenmaal buiten, stond er vrij snel een gratis pick-up op ons te wachten. We hadden in Bali al een hostel voor twee nachten in Cairns geboekt en daar zat het bij in. Helaas konden we pas om 16:00 uur inchecken, waardoor we onze backpacks gedumpt hebben en het centrum in zijn gegaan. Cairns is voor mij bijgebleven als een klein, vredig stadje waar weinig te doen is, maar ook weer alles heeft, zoals een zee, een zwembad, winkels et cetera. We hebben hier een rondje gelopen, zijn onze Great Barrier reef trip voor de volgende dag gaan regelen en daarna lekker bij de lagoon (openbare buitenzwembad) gaan liggen. Hier hebben we ons een aantal uurtjes vermaakt. Af en toe sloten mijn oogjes, wat ik niet tegen kon houden. Gek hè, haha?! Ergens tussendoor ook al wat eten en drinken ingeslagen, zoals een stokbroodje met tapenade en onze eerste backpack avondeten: pasta, tomatensaus, wortel, mais en tonijn. Mmm... haha. Tja, hier is alles niet normaal duur, dus dan moet je wel hè:-p Na het avondeten, wat dingen opgezocht voor de volgende dagen en vervolgens het bedje ingekropen.
Zaterdag 30 oktober ging de wekker rond 6:00 uur, omdat we een dagje met de boot de Great Barrier Reef opgingen. Bij aankomst op de boot, stonden er heerlijke hapjes en fruit te wachten, wat we opaten onder het invullen van een formulier. Daarna stelden de crew zich voor en werden er algemene regels voorgedragen. Vervolgens veiligheidsregels over het duiken, want ja vandaag stond mijn eerste introductieduik op de planning... We mochten al als 2e viertal op duiktocht, wat ik erg fijn vond, omdat je daarna nergens meer rekening mee hoefde te houden :-) Joyce en ik kregen samen één instructeur die ongeveer 25 minuten tussen ons in zwom. Helaas had ik wat tijd nodig om door mijn neus uit te blazen om water uit mijn bril te krijgen, maar verder was het genieten onder water! Verder die dag zijn we op twee verschillende plekken wezen snorkelen en hebben we een kleine haai, een peltstaartrog, een paar kleine roggen, nemo's en heel veel verschillende mooie vissen en koraal gezien!!! En tussendoor heel veel lekkere eten, njam njam! Het was een erg toffe dag!!! Daarna die avond nog na het douchen en avondeten, Cairns City ingegaan en daar wat rondgelopen.
Jaaaaa en toen was het zondag 31 oktober! Om 10:00 uur mochten we onze Jucy auto ophalen! We moesten even wachten en het leek erop dat we nog terug moesten lopen na het hostel, want we hadden allebei geen creditcard mee (dommmmm), maar gelukkig had Joyce hem op haar telefoon kunnen vinden. Kwart voor 11 reden we uiteindelijk weg en heb ik het eerste stuk naar Mossman Gorge aan de linkerkant van de weg gereden. Easy peasy, ja ja:-p Ik was er natuurlijk al bekend mee door Zuid- Afrika:-)
Deze dag hebben we besteed aan Mossman Gorge en Cape Tribulation, wat geweldig rijden en wandelen was door het regenwoud! Iets wat ik niet van Australië verwachtte, op de een of andere manier, maar het was enorm gaaf!! Vervolgens geslapen op een camping in Port Douglas! Het was me een potje warm in onze auto, maar ik heb heerlijk geslapen. Ben hier toch bijna altijd kapot savonds, dus dat komt goed uit!
Daarna Port Douglas verkend en een duik in de zee genomen. Hierna onze weg vervolgd naar Tablelands, om uit te komen bij Lake Tinaroo. Hier wat rondgereden en neergeploft bij een gratis campingsplek. Hier voor het eerst met onze mini keuken een heerlijk rijstmaaltijdje klaargemaakt en dit opgepeuzeld in de auto. Vervolgens lekker gechillt in onze auto om weer onze tweede nacht in te gaan.
Dinsdag 1 november zijn we in alle vroegte bij een andere lake drie kilometer gaan wandelen. Vervolgens zijn we naar een crater gegaan en twee watervallen, waaronder de breedste van Australië. Bij één ook een lekkere duik genomen wat ijskoud was, haha. Tot slot naar een camping gereden wat aan de zee ligt. Ik zeg eten, douchen, chillen en truste!
De volgende ochtend vroeg wakker en toen vrij direct de zee ingedoken, omdat hij toch voor ons lag. Dus why not?:-p Te vet! Hierna doorgereden naar Mission Beach om mijn tickets van Nieuw- Zeeland naar Azië eindelijk eens te boeken. Dit met een WiFi punt na 3 dagen?! Dit is voor mij echt camping life, zonder internet op vakantie zijn, heerlijk! :-) Al heb ik het zojuist uit gemak toch voor 28 dagen aangeschaft. Dus maak je borst maar nat, want dat betekent dat ik jullie weer meer ga spammen, haha. Vervolgens in Tully (het natste stadje in Australië) een poging gedaan tot simkaart installeren, wat niet lukte en een bankrekening voor Joyce gefixt. Een regeldagje dus. Al sloten we de dag af bij de watervallen, waar we bij hebben gedobberd (op een verboden plek):-p Dit afgesloten met een pasta maaltijdje en een boekje in bed.
Donderdag 3 november stonden er twee watervallen op de planning. Helaas na 1,5 uur rijden, gaven we de eerste op. Dit omdat de weg was afgesloten en de middle of nowhere werden ingestuurd... De tweede op de lijst, de grootste watervallen van Australië, liet ook op zich wachten, maar het was zeker de moeite waard! Hier een enorme daling naar beneden voor moeten lopen, maar eenmaal aangekomen heerlijk bij en onder de waterval kunnen zwemmen. Daarna helaas weer een pittige tocht naar boven, haha. Ach, de donuts van die dag er weer af:-p Vervolgens onze weg vervolgd, gestopt bij een mega mango en uitgekomen
bij een vette, gratis campingplek aan de zee! Hier lekker even rondgelopen, de was gedaan, gegeten, dingen uitgezocht, met mijn jarige broer geskypt et cetera. Dit was het dan weer voor deze blog... Al bijna weer een week Australië erop zitten. Gaat te snel:-( Maar wat is het tot nu genieten!! Het is een enorme vrijheid om een auto te hebben, wat tegelijkertijd ook mijn huis is. Je bepaalt namelijk zelf waar je gaat en staat! Wordt vervolgd :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Saunders Beach

De eerste dagen van mijn droom!

Hoi nieuwsgierige aagjes. Welkom op mijn blog die ik bij deze open! Eén keer in de zoveel tijd wil ik wat gaan posten over mijn reisavonturen. Ja ja, wat ben ik een gunner hè :-p
Oke en nu ter zake: woensdag om 12:45 uur is mijn droom van start gegaan toen ik samen met Joyce Cuunders aankwam in Jakarta (hoofdstad van Java, linkerhelft van Indonesië). We hadden midden in de nacht een tussenstop van drie uur in Muscat (hoofdstad van Oman). Pfff, saai :-( Linda kennende moest daar een bijpassende opmerking bij maken: "O MAN", laat de tijd sneller gaan, want ik wil hier weg! Oke haha, droge humor :-)
Maar goed, al met al waren het relaxte vluchten ondanks dat ik nauwelijks heb geslapen! Tijdens de tussenstop hadden Joyce en ik drie andere Nederlanders ontmoet die toevallig een hostel in de buurt geboekt hadden. Dus toen we geland waren, zijn we met z'n vijven naar het hostel gelopen in >30 graden met 12,4 kilo op mijn rug en nog zo'n 7 op mijn buik. Helemaal zeiknat aangekomen, zag de kamer er relaxt uit en hebben we de douches getest. Daarna Jakarta city ingegaan om een hapje te eten. Meteen de beste nasi goreng aan de haak geslagen, njam njam! En dan er achteraf achter komen dat we gegeten hebben voor <2 euro per persoon... Vervolgens meteen verdwalen, hahaha. Uiteindelijk in onze bedjes beland en meteen moeten wennen aan het slapen met een paar andere meiden op de kamer (lees: weer weinig uren gemaakt).
Volgende dag zijn Joyce en ik meteen na het ontbijt na de trein gelopen. Er stond ons een rit van drie uur te wachten met een prachtig uitzicht. En dat was het zeker! :-)
In Bandung voelde de sfeer meteen beter aan, dan in Jakarta. We zijn dan ook gelijk het stadje gaan verkennen. Helaas ook hier verdwaalde we, haha goed bezig! Terug in het hostel kwamen we wat mensen tegen, waarmee we een hapje zijn gaan eten. Ook weer te lekker en voor <2 euro... Vervolgens plannen met z'n allen gemaakt voor de volgende dag, namelijk het bezoeken van de Kawah Putih (zie somewhere on Facebook voor een foto). Bizar mooi <3! Trouwens een van de groepsleden had gewoon Nederlands geleerd via YouTube en die sprak echt te grappig, maar écht goed Nederlands. Of course, niet zo grappig als Linda zelf, maar kwam in de buurt, haha.
Vervolgens naar de hot springs gegaan en daarna een hapje gegeten met z'n allen. Tot slot hebben we onze weg vervolgd naar het hostel om weer dingen te regelen voor de volgende dag(en). Terwijl we dit deden, spraken mensen uit Nijmegen mij aan die mensen kende, die ik ook ken... Haha, wat is de wereld toch klein!
De volgende dag om 6:30 ging de wekker, want er stond een bustocht van 7 uur te wachten. In Nederlandse termen is dat bijna een retourtje van Maastricht naar Groningen. Hier in Indonesië is deze tocht peanuts, want de volgende rit die morgenavond/nacht gaat plaatsvinden, zal 12 uur duren... In de bus waren wij de enigste toeristen, waardoor we erg interessant voor de meesten waren. Of juist dat locals niks durfden, haha. Dit was een gevaarlijke, maar weer een bijzondere rit! Met gevaarlijk bedoel ik dat de mensen hier gewoon vlak voor de bochten gaan inhalen.... Ook rijden hier een miljoen scooters, waarop 5 man op één scooter gepropt worden of bepakt zitten met enorme materialen :-o Don't do this at home!!!
Al met al, kijk ik mij nu al de ogen uit en geniet ik van iedere minuut! De eerste dag was het wennen met de backpack (lees: deze tas telkens inpakken en dragen. Maar dat heb ik nu ook al geaccepteerd). Één ding is zeker, ik ben net begonnen aan mijn reisavontuur en dat is maar goed ook, want ik wil nog lang niet naar huis (sorry fans van Linda:-p).
O ja, het tijdsverschil met Nederland is dat het hier 5 uur later is. Dus ik ga nu tukken en dromen over de Green Canyon die morgen op de planning staat. Dus bij deze wil ik mijn blog afsluiten. Vind je deze blog nou helemaal vet, cool en gaaf, abonneer je dan op deze blog door telkens te klikken op de links van waarbenje.nu op mijn Facebook. Tot de volgende?! De groeten!

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2017

My dream came true!

20 Maart 2017

Southern Thailand, it is! :-)

12 Maart 2017

Vietnam > Thailand

03 Maart 2017

Vietnam part two

23 Februari 2017

In love with Vietnam
Linda

Actief sinds 08 Okt. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12687

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 08 Oktober 2016

De eerste dagen van mijn droom!

27 Augustus 2018 - 30 November -0001

Brazilië en Colombia!

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: